NY SINGEL. Da Buzz släpper "You&Me (Baby)" i samarbete med Hertzberg & Funke

NY SINGEL. Da Buzz släpper "You&Me (Baby)" i samarbete med Hertzberg & Funke

Efter en succésommar med spelningar i både Sverige och Norge är Da Buzz tillbaka med nya singeln "You&Me (Baby)". Låten är ett samarbete med den populära DJ-duon Hertzberg & Funke som med sina uppskattade remixer haft stora framgångar de senaste åren. 2020 slog den hyllade Göteborgsgruppen igenom med "Save Tonight" och sedan dess har Hertzberg & Funkes alster placerat sig på listor som Spotify Top 50 Sweden, P3:s Digilistan och Shazam Top 200 Sweden.

Da Buzz, som består av Per Lidén och Annika Thörnquist, träffade Rikard Hertzberg och Claes Funke i samband med ”Vi som älskar 90-talet”-festivalen i Göteborg för några år sedan. Kreativiteten flödade i minglet bland artistkollegorna bakom scenen, och de båda duorna fattade tycke för varandra. Tankarna om ett samarbete föddes. Först flera år senare blev det verklighet och resulterade i "You&Me (Baby)" som äntligen släpps i dag.

- Det händer alltid massor av grejer backstage på festivalerna. Det är mycket glädje och fest såklart, men man finner även varann och får inspiration till olika samarbeten. Vi har flera idéer på gång med olika artister. Hertzberg & Funke träffade vi just backstage under en festival. Vi kände att vi tänkte lika kring musik och vi tycker de har ett skönt sound. Men det var först nu med just den här lite modernare låten vi tyckte att det passade med ett samarbete. "You & Me (Baby)" har fått en riktigt bra respons från den yngre publiken, vilket är roligt och något vi kommer ta med oss framåt, säger Per.

Da Buzz var en succé redan från starten för drygt 25 år sedan. Med tidlösa pärlor som "Do You Want Me", "Last Goodbye" och "Alive" regerade den värmländska framgångssagan dansgolven under 00-talet. Under åren har de haft topplaceringar på radio både i Sverige och utomlands, varit Grammisnominerade flertalet gånger och turnerat världen över.

Da Buzz är dock lika aktuella nu som då. I fjol gav den produktiva gruppen ut albumet "My Life" och i år har de släppt flera singlar, bland annat en uppdaterad version av "Alive" (feat. Mangoo & IZKO) och nyskrivna "Only love can save us" som de framförde live i tv nyligen. Och nu är Da Buzz alltså aktuella med ytterligare en ny singel.

- "You&Me (Baby)" känns verkligen helt rätt för oss just nu. Lite flörtig, positiv och upplyftande på samma gång. Precis så som Da Buzz vill låta och vi hoppas att andra kommer känna precis det vi känner när de lyssnar, säger Annika.

Följ Da Buzz:

Följ Hertzberg & Funke: