NY SINGEL. ​Casanovas släpper singeln “Mota Olle i grind (Amanda Lind)” för att stötta dansbandsbranschen

Att dansbandsbranschen drabbats hårt av Corona-pandemin är ingen nyhet - alla band som normalt sett spelar heltid med allt från 120 och upp till 180 jobb om året har blivit av med sitt levebröd på grund av krisen. Dansställen och festivaler ställer in sina danser, de stora Finlandsfärjorna som anordnar danser varje dag kör inte heller. Som en uppmaning till kulturminister Amanda Lind så släpper nu  ett av Sveriges populäraste dansband; Casanovas låten “Mota Olle i grind (Amanda Lind)

Lyssna HÄR

“Det är bugglåt som vi hoppas ska få kulturministern att vakna upp och hjälpa de dansband som nu ser alla sommarens spelningar försvinna och inte minst Dansbandsveckan i Malung, som nu har ställ in årets dansfest,” säger bandets sångare och producent Henrik Sethsson.

“Mota Olle i grind (Amanda Lind)” är skriven och producerad av Henrik, den kanske flitigaste stjärnan på dansbandshimlen just nu och med två Mellovinster i bagaget vet han hur en hit ska skrivas.

Överskottet kommer under året gå till Musikerförbundets krisfond för att hjälpa både dem själva men också kollegorna runtom i landet.

Spotify

PR-kollektivet Södermalm har blivit Clap Your Hands AB - en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning och rådgivning inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.