NY SINGEL. Arvid Nero släpper singeln ”Silverkällan” idag

NY SINGEL. Arvid Nero släpper singeln ”Silverkällan” idag

Arvid Neros nya singel ”Silverkällan”, som släpps idag, är ytterligare ett fantastiskt smakprov från hans efterlängtade album som kommer i juni.

”Silverkällan är en hyllning till en liten krog i Majorna, Göteborg. Ett lokalt vattenhål där kanske tiden tycks stått still, men som länge skänkt glädje och tröst till dom törstande. Ett bevis på att ’drömmar från bordet kan också duga, öl o nötter smaka bättre än bubbel o Beluga’”

Den 14 juni kommer albumet ”Mordbrand” som Arvid har spelat in tillsammans med producenten Peter Kvint. Och senare i sommar åker han ut på sin största sommarturné någonsin. Arvid kommer bjuda på en kombination av nya låtar och tidlösa favoriter och skapa magiska musikkvällar runtom i landet. HÄR finns biljetter.

Turnéplanen är:
11 juli: HALMSTAD - Rotundan
12 juli: MALMÖ - Pildammsteatern
13 juli: VÄSTERVIK - Visfestivalen
15 juli: ÖLAND – Borgholms Slottsruin (support till Thomas Stenström)
18 juli: GREBBESTAD - Falkeröd ladan
19 juli: STOCKHOLM – Kollektivet Livet/Terrassen
20 juli: ÖRNSKÖLDSVIK - Nöjesbolaget
26 juli: ORUST - Slussens Pensionat
27 juli: KARLSTAD - Kullens Gård (med Ellen Krauss)
2 aug: GÖTEBORG - Nefertiti
3 aug: LARV - Vägs ände