NY SINGEL. Albin Lee Meldau släpper singeln “Josefin” med en text och melodi som berör

Idag kommer Albin Lee Meldaus nya singel “Josefin” (Sony Music), en låt som enligt honom själv är det finaste han hittills skrivit på svenska!

LYSSNA HÄR

“Jag är verkligen glad över att just “Josefin” blev mitt första singelsläpp i år och så tacksam för Peter Kvints, som alltid, fantastiska produktion,” säger Albin.

Singeln är första smakprovet från en ny EP med svenska låtar som kommer i juni. Som så ofta med Albins musik så har “Josefin” både en text och melodi som berör, ännu en gång visar han prov på sin sällsamma kombination av röst, musicerande och historieberättande. Albin har skrivit den tillsammans med Peter Kvint som också står för produktionen. På kör har vi GRANT och Louise Hoffsten, som även bidrar med munspel.

YouTube | Spotify | Facebook | Instagram | Hemsida

Aktuell musik från Clap Your Hands hittar du i vår spellista på Spotify: