Wyn Starks

MUSIK. Wyn Starks hyllade "Who I Am" framförs av Celine Dion i ny dokumentär

Wyn Starks imponerade stort på domarna i America’s Got Talent när han 2022 framträdde med sin sin upplyftande hit ”Who I Am” och nu är den med i Celine Dions nyligen släppta dokumentär ”I Am: Celine Dion”! I dokumentären sjunger hon själv låten med en enorm kraft; se HÄR

“I have no words to describe what I’m feeling. I’ll be on cloud nine for the rest of my life!” säger Wyn Starks med anledning av att “Who I Am” är en del av dokumentären. “It’s such a full circle moment. Celine Dion has been such an inspiration to me, and her music has helped me get through so many obstacles in my life. Seeing her belt out ‘Who I Am’ with such strength and resilience in spite of everything she’s going through will be a moment I’ll never forget.”

“Who I Am” berör fortfarande lyssnarna med sitt budskap om att hitta sin styrka – just nu klättrar den på Shazam-listorna över hela världen!

LYSSNA HÄR

Förutom detta har Wyn Starks också nyss släppt en musikvideo till sin senaste singel ”Run”, se den HÄR

Wyn Starks började sin resa i Minneapolis, där han växte upp med sin mamma och fyra bröder. Han lyssnade på en allt från från gospelharmonierna av artister som Yolanda Adams och The Clark Sisters till Whitney Houston och Mariah Carey. Han flyttade sedan till Dallas, där en viral video av honom när han sjöng fångade producenten och låtskrivaren Fred Williams uppmärksamhet – så han bjöd in Wyn Starks till Nashville för att de skulle arbeta med musik tillsammans. Han signade med Curb Records och debutsingeln ”Circles” kom 2019 och debutalbumet ”Black Is Gold” 2021. Wyn Starks turnerade även som support till folkbandet Delta Rae’s över hela USA under 2020 och 2023.
Wyn Starks senaste, och även kommande, släpp är en blandning av hans R&B- och soulinfluenser men kommer också innehålla element av pop. 80-talsrock och andra ljudbilder som stämmer med hans kärlek till tidlös, feelgood-musik.

INSTAGRAM | FACEBOOK | HEMSIDA | SPOTIFY

Clap Your Hands AB är en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning, rådgivning och management inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.