KONSERT/SINGLAR. Nestor aktuella med nya radiosinglar och Europaturné - premiär på Cirkus i Sthlm den 12 okt

Hårdrocksundret Nestor går från klarhet till klarhet. Med sin unika ljudbild, i kombination med 80-talets ikoniska rockestetik, har kvintetten från Falköping på kort tid blivit en av de mest omtalade grupperna inom den svenska rockscenen.

Men Nestor har en fascinerande historia som faktiskt sträcker sig över hela tre decennier. De fem barndomskamraterna Tobias Gustavsson, Jonny Wemmenstedt, Martin Frejinger, Mattias Carlsson och Marcus Åblad bildade Nestor 1989 för att sedan lägga ned bandet redan 1995. Efter lång paus återuppstod Nestor nästan 30 år senare, denna gång med en kraft och målmedvetenhet som överträffade allt de tidigare uppnått. Återföreningen 2021 markerades av debutalbumet "Kids in a ghost town".
I maj 2024 gav Nestor ut den hyllade uppföljaren "Teenage Rebel". Nya skivan, som bland annat innehåller hitsinglarna "Victorious" och "Caroline", för tankarna till arenarockens gyllene era och förenar generationer världen över. Just nu är Nestor aktuella med dubbla radiosinglar - titelspåret ”Teenage Rebel” och ”Last To Know” - två kraftfulla låtar från senaste fullängdaren.

Efter en framgångsrik sommar med spelningar på stora festivalscener i Sverige och internationellt, samt den egna succén NestorFest, är bandet nu redo att ta ännu ett stort kliv i karriären. Den 12 oktober inleder Tobias och hans mannar Europaturnén "The TEENAGE REBEL tour" med premiär på anrika Cirkus i Stockholm.

För biljetter till Cirkus, besök LiveNation.se

Lyssna på "Teenage Rebel" och "Last To Know".

Följ Nestor:

Hemsida I Facebook I Instagram I YouTube I Spotify