Omslag: "Gå i takt". Foto: Jonas Borg

Johanna Bakke tar bestämda steg med nya singeln "Gå i takt"

I början av sommaren släppte Johanna Bakke den uppmärksammade singeln och videon "Sara Elin". Nu är stjärnskottet från Järvsö tillbaka med en ny stark singel - "Gå i takt". En låt som Johanna skrev i frustration över människors stress och oförmåga att leva i nuet.

- Varje år far vi ett varv runt solen och vi har ingen aning om hur många varv vi ska. Det kanske är just det som gör oss stressade. Men jag vill göra som jag vill och inte lyssna så noga på andras förväntningar om vem jag ska vara. Att andas, skratta högt, känna efter, vara nyfiken och när andan faller på - gå ut och dansa, säger Johanna.

23-åriga Johanna började skriva musik tidigt och hon har redan hunnit med en hel del. Bland annat har Johanna varit förband till artister som Tomas Andersson Wij och Hurula. Förra året belönades hon med Lill-Babs stipendiet. Pengarna har Johanna investerat i sitt kommande album som släpps 2020.

- Att få Lill-Babs stipendet var väldigt fint. Jag har alltid haft Barbro som en stor förebild som Järvsöbo, artist och som människa, berättar Johanna.

Nya singeln "Gå i takt" är skriven av Johanna och producerad av Anna Engberg. Texterna står i fokus för Johanna som älskar det svenska språket. Hon inspireras av artister som Annika Norlin, Lars Winnerbäck och Monica Zetterlund. Men det är viktigt för Johanna att gå sin egen väg.

- Jag har inte varit så formbar av min omgivning, men när jag känner press och stress så har "Gå i takt" funnits som någon slags motiverande kampsång i att våga vara jag och att ta tag i mina drömmar. Jag tror egentligen inte att vi någonsin blir klara, men jag tror att det kanske känns bättre om vi inte går och tänker på vad vi ska hinna med. Eller att gå i någon annans takt.

Lyssna på "Gå i takt" här

Följ Johanna Bakke online:

FacebookInstagramYouTube

PRESS/RADIO: