Babben Larsson (fotocred Håkan Larsson)

Ingen kan Sverige som Babben Larsson - dags för sista etappen av "Expedition Babben"

Torsdag 14 mars kl 19:00 Kaxås Bygdegård, Offerdal
Fredag 15 mars kl 19:00 Medborgarhuset, Hammerdal
Lördag 16 mars kl 16:00 Strömsund, Folkets Hus
Söndag 17 mars kl 16:00 Järpen, Järpen Bio

Torsdag 21 mars kl 19:00 Näsåker, Markusgården
Fredag 22 mars kl 19:00 Faxen, Ramsele
Lördag 23 mars kl 16:00 Folkets Hus, Ramvik
Söndag 24 mars kl 16:00 Husumgården Folkets Hus, Husum

Torsdag 4 april kl 19:00 Hägragården, Dvärsätt
Fredag 5 april kl 19:00 Föreningshuset, Hackås
Lördag 6 april kl 16:00 GT-gården, Tännäs
Söndag 7 april kl 16:00 Vemdalsbion, Vemdalen

Biljetter: https://www.ticketmaster.se/artist/expedition-babben-biljetter/967138

Succé-turnén ”Expedition Babben” går in på upploppet, och det smått sensationella målet - 100 föreställningar inom samma turné - kommer snart att vara uppnått.

Idén till projektet föddes när Babben tröttnat på att spela i samma städer och lokaler år ut och år in. Hon utmanade sig själv att hitta fyra orter där hon aldrig tidigare uppträtt i varje landskap och åka dit.

Att föreställningen spelats uppsökande har blivit en del av framgången. Plötsligt stod en rikskänd komiker i byns bygdegård! Inte underligt att folk gått man ur huse.

Premiären gick av stapeln på Fårö i början av 2016, fortsatte våren 2017 och 2018 och nu är det alltså dags för själva spurten.

De nu aktuella orterna ligger i Jämtland, Ångermanland och Härjedalen med turnéstart i mitten av mars 2019.

- Det här året firar jag 30 år som ståuppkomiker och därför känns det extra bra att Expeditionen nu får gå i mål med stil. Det har varit ett jätteprojekt som tagit nästan fyra år sammanlagt men kul har vi haft – både jag, min tekniker Peter Obbarius och publiken.Och vi har fått se Sverige, sanna mina ord.

-Engagemanget har varit stort på många orter där lokala föreningar har spridit affischer, fixat till lokalen och sålt kaffe. Vi har känt oss så välkomna. Det värmer mitt eget landsbygdshjärta. Hela Sverige ska leva!

Producent: Besterman AB & Rönnsumak Ent AB

Presskontakt: Birgitta Haller | birgitta.haller@bigispromotion.se | +46 739 847786