ECLIPSE flyttar inställda gig online och premiärspelar ny singel - 1 april kl 20:00

LIVESÄNDNING. Eclipse flyttar inställda gig online och premiärspelar ny singel

Efter att ha behövt ställa in konserter över stora delar av världen pga coronaviruset arrangerar nu svenska rockbandet Eclipse en spelning live online från legendariska Studio Gröndahl i Stockholm på onsdag 1 april, kl 20:00.

Biljetter till ECLIPSE – LIVE FROM THE QUARANTINE: https://play.staylive.se/blackbox/l/26509

”Bara de senaste veckorna har vi ställt in spelningar i Australien, Japan, Storbritannien, Spanien och en massa andra länder. Känns såklart skittråkigt, så vi började snacka om vad vi kunde göra istället. Vi skulle kunna sätta upp en telefon i replokalen och streama ett gig därifrån men det skulle å andra sidan vem som helst kunna göra. Dessutom skulle det låta skit. Vi ville plocka upp det några pinnhål och skapa nånting unikt. Så nu har vi slagit oss samman med ett produktionsbolag som kan det här och som kan hjälpa oss producera en förstklassig live-upplevelse, komplett med hd-kameror och svinbra ljud från magiska Studio Gröndahl!”, säger bandets sångare Erik Mårtensson

Bandets gitarrist Magnus Henriksson: ”Jag är vansinnigt peppad. Vi har ju gjort tv-inspelningar tidigare, Mello 2016 exempelvis, men att spela ett helt gig med kameran som enda publik blir en ny erfarenhet för oss. Det kan sluta hur som helst. Det enda jag är säker på är att det inte blir något crowdsurfande."

Vi ska ta tillfället i akt och spela låtar som vi kanske inte lirar så ofta. Men inte minst ska vi spela vår nya singel som inte är släppt ännu men som jag tror de flesta svenskar kommer känna igen.”

Erik fortsätter: ”Vi har försökt hålla nere biljettpriset på en nivå som känns schysst. För 8 Euro täcker vi våra kostnader samtidigt som det gör det möjligt för oss att säkerställa att alla i produktionen får skäligt betalt. Det är som bekant inte bara musiker som drabbats hårt av det här satans viruset.”

Webb: www.eclipsemania.com

Facebook: https://www.facebook.com/EclipseSweden/

Instagram: https://www.instagram.com/eclipse_sweden/

Kontakt: |