Cicci Landén släpper personliga singeln "Family Tree"!

Cicci Landén släpper personliga singeln "Family Tree"!

Idag släpper Cicci Landén singeln ”Family Tree” som är hämtad från hennes kommande EP – precis som alltid när det gäller Ciccis musik så är den röda tråden hennes uttrycksfulla röst och texterna om livet. ”Family Tree” handlar känslan av att växa upp utan en förälder, att sakna en gren på släktträdet!

Lyssna HÄR!

"Jag fick aldrig chansen att träffa eller lära känna min morfar, min mor växte upp utan sin pappa. Det är något vi inte har pratat så mycket om men för ett tag sedan berättade hon om när hon i 9-årsåldern befann sig på ett fik och då hennes mamma, dvs min mormor. reste sig upp och pekade och sa – högt och tydligt – ’Där, där borta sitter din far!’ Den berättelsen blev början till ”Family Tree”; där jag försöker beskriva hur det ur en dotters perspektiv kan vara att växa upp utan sin pappa. Men det blir också mina egna känslor av att växa upp utan en morfar och hur det hade varit om jag hade haft honom nära. En av textraderna är en fråga som har stannat kvar hos mig: If we ended up face to face would I see myself in you? Om jag hade dig framför mig skulle jag då se mig själv i dig? Är vi lika, du och jag?” berättar Cicci.

Singeln är producerad av Amir Aly.

Spotify

Presskontakt:
Johanna Boström Stone | Stone Media | 070-640 85 04 | johanna@stone.se

PR-KOLLEKTIVET SÖDERMALM

PR-kollektivet Södermalm består av en grupp frilansande PR-konsulter inom främst musik, nöje, kultur & livsstil. Alla har lång och gedigen erfarenhet av PR och varumärkesbyggande.
Vi sitter i gemensamma lokaler på Södermalm i Stockholm.

Big Is Promotion – Birgitta Haller
Mave Music – Malin Veronica