allusinlove Foto: Haris Nukem

Brittiska "allusondrugs" blir "allusinlove" - aktuella med ny EP, singel och video

Det alternativa rockbandet allusondrugs är tillbaka med nytt bandnamn, ny EP samt video- och singelsläpp. Numera kallar sig bandet allusinlove (all us in love) och budskapet är tydligt - rock och kärlek i symbios.

Allusinlove har redan kultstatus hemma i Leeds, UK. Nu står de redo att ta sig an resten av världen. Och det märks att bandet satsar stort. Den nya EP:n "allusinlove" och singeln "All Good People" är producerade av inga mindre än legendariska Catherine Marks (Foals, The Killers, Wolf Alice) och Alan Moulder (Nine Inch Nails, The Smashing Pumpkins, Queens of the Stone Age).

I dag släpps även videon "All Good People" som är regisserad Michael Holyk och visar allusinlove i sitt rätta, explosiva element. Se videon här

‘All Good People’ is all about positivity, embracing the body of your lover and being open about it. The main message is one of unity and it’s all set over a soaring psychedelic 12 bar blues melody. Dig in!” - Allusinlove

Kvartetten firar EP- och singelsläppet med fyra spelningar på Brudenell Social Club för hardcore-fansen i Leeds. Nästa år ligger fokus på att turnera i Europa.

Så håll ögonen öppna och spetsa öronen - det är kanske första gången, men definitivt inte sista, som du hör talas om allusinlove.

För mer info, besök:

FacebookInstagramYouTubeTwitterSpotify

allusinlove är:

Jason Moules - Vocals/Guitar

Andrej Pavlovic - Guitar

Jemal Beau Malki - Bass

Connor Fisher-Atack - Drums

För intervjuer och vidare info, kontakta:

Malin Veronica

malin@mavemusic.se