Foto: Haris Nukem

Brittiska allusinlove släpper debutalbum

På hemmaplan är det karismatiska rockbandet allusinlove välkända, inte minst för sina energiska livespelningar. Under vintern har de turnerat runt i UK och till våren väntar spelningar i Europa.

Allusinlove har spelat ihop i snart sex år och släppt EP:s och singlar. Förra singeln "All Good People" har över en miljon streams på Spotify. Just nu är bandet aktuella med radiosingeln "All My Love" samt livealbumet "Live from Leeds".

Och i juni är det äntligen dags för den första fullängdaren. Den 7 juni släpper de debutalbumet "It's OK to Talk", producerat av Cathrine Marks ("Årets Producent 2018" i UK, och har jobbat med artister som St Vincent, Wolf Alice, PJ Harvey).

allusinlove om "It's OK to talk":

“We’re incredibly proud to present our first long playing record. This album is a musical expression of all our love, positivity and unity - an insight into our perspective of the world around us and what it offers or demands from us. In a society that is so divided we want to offer some release, understanding and unity in the form of just fucking great music. It really is okay to be upset, anxious, hopeless, excited, happy and it’s even more okay to talk about it.

allusinlove online:

HemsidaFacebookInstagram

allusinlove är:

Jason Moules - sång/gitarr

Drey Pavlovic - gitarr

Jemal Beau Malki - bas

Connor Fisher-Atack - trummor

För intervjuer och vidare info, kontakta:

Malin Veronica

Mave Music