Omslag: Här är jag nu - special edition

Anders Lundin aktuell med nya albumet "Här är jag nu", krogshow och Manifestnominering

"Så där ja! Färdig. Till slut. Puh. Det var en lång och bucklig resa att få till skivan. Men ett obändigt behov få ut alla dom här tankarna, melodierna, texterna, känslorna drog till sist alla låtarna och hela projektet i hamn. Som jag längtat till den här dagen. KLAR! Och ännu viktigare. Jag tycker det blev rätt fint." - Anders Lundin

Expedition Robinson, Eurovision Song Contest, Allsång på Skansen - Anders Lundin har hunnit med mycket under sin karriär. År 2020 växlar han upp och satsar ännu mer på musiken. I dag släpper Anders soloalbumet "Här är jag nu" i fysisk form samt den digitala nyutgåvan "Här är jag nu - special edition".

Under kommande året väntar spelningar runt om i landet och i februari/mars kan publiken även se Anders i en krogshow vid två tillfällen på Mosebacke i Stockholm. I onsdags bjöd han på ett smakprov från nya albumet i TV4´s Efter fem och inom kort kommer tv-tittarna att kunna se och höra Anders alster live i rutan igen. Han är dessutom nominerad till Manifestgalan 2020 i kategorin "Årets Visa". I kväll firar Anders Lundin nya albumsläppet med en fullsatt spelning på Kristallen, Södra Teatern i Stockholm.

Lyssna på albumet "Här är jag nu" här.

Se videon "Min Prinsessa" här.

Anders Lundin online

HemsidaFacebookInstagram