Daði Freyr och Gagnamagnið. Foto: Thulephoto

Nyhet -

NY VIDEO. Isländska Daði Freyr och Gagnamagnið bekämpar monster med karaktäristisk dans i nya videon "10 Years"

Nyligen blev det officiellt att Daði Freyr representerar Island i Eurovision Song Contest 2021. Daði och hans Gagnamagnið var klara för tävlingen redan förra året, och även om det inte blev något ESC för "Think About Things" i fjol, så blev låten ändå en hit världen över.

Daði Freyr kammade bland annat hem vinsten i "Sveriges 12:a" (det svenska ersättningsprogrammet för ESC 2020) och när internationella celebriteter som Russell Crowe, Jennifer Garner och Pink postade "Think About Things"-videon, med dess numera världsberömda dans, på social medier var den virala succén ett faktum. Låten har i dag strömmats över 70 miljoner gånger på Spotify, legat på topplistor i flera länder och spelats på radio otaliga gånger.

Årets bidrag "10 Years" tar vid där "Think About Things" slutade. Låten är en hyllning till Daðis fru Árný, som även är en av bandmedlemmarna i Gagnamagnið, och deras tio år tillsammans. I dag släpps den episka videon till "10 Years". I videon drabbas Island av ett gigantiskt monster och superhjältarna Daði & Gagnamagnið bekämpar detta vidunder med bandets karaktäristiska dansrörelser.

Kanske kan "10 Years" hjälpa Island att ta den hem åtråvärda förstaplatsen i Eurovision Song Contest, som islänningarna så länge längtat efter.

Se videon "10 Years" här.
<<<

Följ Daði Freyr på: