Nytt mönster från Emelie Ek design för Eksjö turistbyrå.

I samarbete med Emelie Ek design och Eksjö turist byrå har ett nytt husmönster skapats till den Unika trästaden Eksjö " Den här brickan visar vår unika trästad på ett fantastiskt sätt och den är tillverkad i Sverige vilket stämmer in i vår miljöprofil. Det är alltid roligt att kunna visa upp Eksjö på alla tänkbara sätt och den här produkten har verkligen fångat vår vackra miljö och unika trähus." I mönstret känns hus som fornminnesgården, nordströmska gården bla igen. I serien ingår olika brickor, muggar, böcker, kortlekar , alla med unik design. Alla produkterna finns hos Eksjö turistbyrå att köpa.

• åry trays
  • sverige
  • souvenirer
  • kortlek
  • mugg
  • eksjö
  • trästad
  • emelie ek design
  • skärbräda
  • stad
  • turistbyrå

• Jönköping

Citronelles agenturer samarbetar med olika svenska designers . Unik design och svensk tillverkning är vårt signum . www.citronelles.com

Svensk Design i Japan

Sedan Maj 2012 finns Emelie Ek Design representerade i Japan av FineGear Ltd. FineGear är en agent och grossist i Japan som tycker om skandinavisk design med hög kvalitee. Kauniste från Finland, Darling Clementine från Norge och Emelie Ek från Sverige är de märken de har idag. De kompletterar varann och var med på Interior Design mässan i Tokyo 6-8 Juni 2012.

Svensk design i Norge

Emelie Ek Design och Citronelles Agenturer har i samarbete med Designtorget skapat ett mönster för deras 4 butiker i Oslo.Mönstret Houses of Oslo känns igen med hus som tex Stortinget, Kunglige slottet, Nobelsfredshus mfl vackra byggnader är med i Houses of Oslo har de norska färgerna färgerna blått,rött,vitt och finns som mugg,bricka,handduk och disktrasa idag.

Östersund by Emelie Ek design

Östersunds turistbyrå har tillsammans med Citronelles Agenturer och designer Emelie EK design tagit nya härliga produkter som brickor tillverkade hos Åry Trays. Brickorna har hus motiv som Rådhuset och Universitet men också sjöodjuret får komma in i ett litet hörn. Vi samarbetar när turistbyråerna och gör research och lär känna våra kunder och kan därigenom göra unika mönster för dom.

Harlequin nominerad till Formex Formidable

Papp limited är nominerad till Formex Formidable för mönster Harlequin i samarbete med Emelie Ek design som avgörs på Torsdag 17 Januari 2013 på Formex mässan. Harlequin är ett mönster som speglar den tiden men ändå känns ny och modern. Harlequin är tryckt på bokbinderiväv som används till pärmar, böcker, lådor och fotoalbum.

Emelie Ek Design i nya samarbeten!

Harlequin mönster nu i olika format

Harlequin mönstret från Emelie Ek design är gjort utan tygbitar i olika färger. Då detta mönster är så omtyckt provade Emelie sig på att göra ytterligare ett mönster nu med olika jeans tyger därav Harlequin Jeans. Brickorna görs hos Åry trays utanför Kalmar . Baksidan på brickan är av björk.