Harlequin mönster nu i olika format

Harlequin mönstret från Emelie Ek design är gjort utan tygbitar i olika färger. Då detta mönster är så omtyckt provade Emelie sig på att göra ytterligare ett mönster nu med olika jeans tyger därav Harlequin Jeans. Brickorna görs hos Åry trays utanför Kalmar . Baksidan på brickan är av björk.

• harlequin
  • jeans
  • åry trays

Nytt mönster från Emelie Ek design för Eksjö turistbyrå.

En nytt husmotiv från Emelie Ek design har skapats. Eksjö har fått sina fina hus på en vacker linne handduk och disktrasa. Här ser vi även stadshotellet och ryttarstatyn från Eksjö stad. "Det är alltid roligt att kunna visa upp Eksjö på alla tänkbara sätt och den här produkten har verkligen fångat vår vackra miljö och unika trähus." säger Carmita Johansson på Eksjö turistbyrå

Stad i nya härliga vår färger - turkost och lila!

Emelie Ek gjorde mönstret Stad 2010 här kommer samma mönster men nu i nya härliga färg kombinationer som turkost, grönt och lila med lime. En rund fin bricka till vårens vårens saft och bull kalas! För att se hela vårens kollektion och andra nyheter som tex Mitt Skåne med Frösö handtryck titta på www.emelieekdesign.com

Nytt mönster med Frösö Handtryck

Emelie Ek design som är släppte mönstret Mitt Stockholm tillsamans med Frösö handtryck i September kommer att presentera ytterligare ett nytt mönster på Formex i Januari tillsamans med Frösö.Emelie är känd för sin hus design. Nyfikna? Besök då Frösö monter Formex B10;30 alt AG:02 på Möbelmässan . Önskar ni bilder eller intervju med Emelie Ek så kontakta katarina@citronelles.com

Svensk design i Norge

Emelie Ek Design och Citronelles Agenturer har i samarbete med Designtorget skapat ett mönster för deras 4 butiker i Oslo.Mönstret Houses of Oslo känns igen med hus som tex Stortinget, Kunglige slottet, Nobelsfredshus mfl vackra byggnader är med i Houses of Oslo har de norska färgerna färgerna blått,rött,vitt och finns som mugg,bricka,handduk och disktrasa idag.

Svensk Design i Japan

Sedan Maj 2012 finns Emelie Ek Design representerade i Japan av FineGear Ltd. FineGear är en agent och grossist i Japan som tycker om skandinavisk design med hög kvalitee. Kauniste från Finland, Darling Clementine från Norge och Emelie Ek från Sverige är de märken de har idag. De kompletterar varann och var med på Interior Design mässan i Tokyo 6-8 Juni 2012.

Stockholm som mönster!

Emelie Ek har bott och studerat grafisk design i London under flera års tid. 2008 tog hon sin magisterexamen i grafisk design på Konstfack. 2009 släppte hon sin första mönsterkollektion med mönster som ”Stad och Skåne”. 2011 gjorde hon Mitt Stockholm . I detta mönster hittar man Stadshuset, Östermalmshallen, Stadsbiblioteket . Ett mönster som kommit att bli en ny svensk klassiker.

Harlequin nominerad till Formex Formidable

Papp limited är nominerad till Formex Formidable för mönster Harlequin i samarbete med Emelie Ek design som avgörs på Torsdag 17 Januari 2013 på Formex mässan. Harlequin är ett mönster som speglar den tiden men ändå känns ny och modern. Harlequin är tryckt på bokbinderiväv som används till pärmar, böcker, lådor och fotoalbum.