Trapetstvillingar och födelsedagstrubbel i Cirkus Cirkörs nya föreställning - TRIPPA TRAPPA TVILLINGPAPPA

En pappa är ensam hemma med sina två vilda tvillingflickor. Det är vardagsrutiner och läggdags. Trippa och Trappa fantiserar om allt som morgondagen skall bjuda på. Dagen då de ska fylla 8 år. Morgonen kommer och de vaknar spralliga och spända. Men inte kommer det någon tårta, några presenter eller ballonger! Tillslut går det upp för pappan att han glömt bort att tvillingarna fyller år. Kaos och kalabalik utbryter men pappan finner lösningar utöver det vanliga för att ge tvillingflickorna den bästa födelsedagen i deras liv! Trippa, Trappa, Tvillingpappa –en föreställning från 5 år. Föreställningen är en Cirkus Cirkör-produktion framtagen i samarbete med Järfälla Kultur inom projektet Cirkus Cirkör c/o Järfälla. Under samarbetsperioden flyttar artisterna till kommunen för att jobba pedagogiskt samt inspirera och inspireras av barn och unga i Järfälla. Inspiration som används i arbetet med föreställningen. Efter spelperioden i Järfälla kommer föreställningen att turnera över hela Sverige Medverkar gör akrobaterna och trapetsartisterna Inger Jungehall och Linda Petersson tillsammans med Martin Zetterlund, akrobat och stuntman. Premiär på Viksjö Teater i Järfälla 18/1 kl 13.00 19/1 kl 14.00 och 17.00 21/1 kl 10.30 och 13.00 22/1 kl 10.30 och 13.00 23/1 kl 13.00 och 18.00 Plats: Viksjö Teater, Agrargränd 4, Viksjö centrum, Järfälla. Biljettförsäljning: Jakobsbergs bibliotek eller via e-post till tuula.rusanen@jarfalla.se. Pris 40 kronor. Presskontakt; Cirkus Cirkör. Åsa Lovén tel 0739-587615, e-post: asa@cirkor.se. Pressbilder finns att ladda ner från www.pressbild.com/cirkus_c SUSANNE REUSZNER PRESSCHEF / PUBLIC RELATIONS MANAGER CIRKUS CIRKÖR ROTEMANNAVÄGEN 10 SE-145 57 NORSBORG PH: +46/(0)8-531 998 31 MOBILE: +46/(0)70-218 46 51 FAX: +46/(0)8-714 90 57 E-MAIL: SUSANNE@CIRKOR.SE WWW.CIRKOR.SE CIRKÖR EVENT BJUDER IN TILL JULSPEKTAKEL MED ANDLIG OCH LEKAMLIG SPIS PÅ ORIONTEATERN! MISSA INTE HELLER CIRKÖRS GÄSTSPEL PÅ TEATER TRE. LÄS MER PÅ WWW.CIRKOR.SE