Foto Peggy Bergman

Cirkus Cirkör och Scania tänjer gränser

Pressinbjudan:
Cirkus Cirkör och Scania tänjer gränser Välkommen till en dag fylld med akrobatik, lindans, jämställdhet och en 16 ton tung lastbil.

I ett samarbete mellan kultur och teknik möts Scania och Cirkus Cirkör. Tillsammans korsas faktiska gränser med turnéer runt om i världen och samtidigt sker ett gränsöverskridande arbete för att skapa ett mer hållbart samhälle.

Söndag 4 november manifesteras samarbetet genom att Scania överlämnar nyckeln till den nya miljöanpassade Scanialastbilen. Under dagen öppnar Cirkus Cirkör även dörrarna till Cirkörhuset och låter gäster testa lindans, akrobatik, jonglering och luftakrobatik i norra Europas största cirkushall.

– Cirkus Cirkör är en långsiktig partner vars värderingar stämmer väl överens med våra, säger Izla Aho, ansvarig för sponsorprogram på Scanias varumärkesavdelning.

En eftermiddag med Cirkus Cirkör och Scania
Datum: 4 november
Plats: Cirkörhuset, Alby
Tid: 13.00-16.00

Under dagen blir det cirkusshow, cirkus prova-på med Cirkörs pedagoger samt möjlighet att sitta i lastbilen och träffa representanter från Scania och Cirkus Cirkör.

Cirkus Cirkör
Cirkus Cirkör startades 1995 och har sin bas i Alby, Botkyrka. Cirkör turnerar över hela världen med sina föreställningar samt håller kurser och pedagogiska program för unga, vuxna och äldre med eller utan funktionsskillnader, driver gymnasieprogram i nycirkus samt gör hundratals events för företag och organisationer. Cirkus Cirkör är en av få svenska kulturorganisationer som är anslutna till UN Global Impact.

Scania
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 120 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 49 300 medarbetare.

Henrik Sundin Marknadsförare / projektledare Cirkus Cirkör
Tel: 070 356 20 58 Mail: henrik.sundin@cirkor.se