Statoil öppnar ICA Express i Edsbyn

Idag öppnar Statoil en ny ICA Express på Verkstadsvägen vid infarten till Edsbyn. Med ICA som samarbetspartner utökar Statoil satsningen på dagligvaror och snabbmat. - Kunderna är positiva till att vi blir ICA Express. De uppskattar det utökade sortimentet och tycker att det är enkelt att handla samtidigt som de tankar bilen, säger Britt-Marie Olander, köpman på Statoil i Edsbyn. På Statoil i Edsbyn har man gjort plats för ett utökat sortimentet av dagligvaror och snabbmat. På en ICA Express finns också det som kännetecknar en traditionell Statoilstation, det vill säga drivmedel, bil- och fritidsprodukter, snacks och godis. De flesta stationerna har även biltvätt och biluthyrning. Sveriges första ICA Express öppnade i november 1999 vid Järva Krog i Stockholm. Totalt finns det nu 149 ICA Express med god geografisk spridning i hela landet. Utbyggnaden fortsätter i rask takt. Under nästa år finns planer att bygga ytterligare tjugo ICA Express i Sverige. I tillägg till att stationen byggts om till en ICA Express, har den också under hösten försetts med en etanolpump. Miljöbränslet Etanol E85 är anpassat för bränsleflexibla etanolbilar och dess främsta egenskap är att den minskar utsläppen av koldioxid. För ytterligare information, kontakta: Britt-Marie Olander, köpman på Statoil i Edsbyn: 0271-213 84 Anna Åberg, informatör Statoil: 08-429 60 80, 070-429 60 80 eller anna.aberg@statoil.com Statoil Detaljhandel AB har 580 försäljningsställen i Sverige. Vi driver verksamhet under varumärkena Statoil, ICA Express och 1-2-3. På våra fullservicestationer erbjuder vi drivmedel, snabbmat, livsmedel samt bil- och fritidsprodukter. Biluthyrning och biltvätt är andra stora verksamheter. Statoil Detaljhandel AB ingår i Statoil Skandinavia AS som ägs till hälften vardera av ICA AB och Statoil ASA.