Nio Statoil 1-2-3 i Sverige blir JET

Nio Statoil 1-2-3 i Sverige blir JET

Under perioden 29 november fram till den 14 december kommer nio Statoil 1-2-3-automatstationer i Malmö, Göteborg, Trollhättan, Linköping, Norrköping, Katrineholm och Västerås att konvererteras till JET.

Statoil och JET är delar av samma bolag men drivs som två separata varumärken inom Statoil Fuel & Retail koncernen. Vi önskar ha två rikstäckande starka varumärken och detta är ett steg på vägen.  För
JET:s del innebär det att JET återkommer på vissa områden och stärker sitt kunderbjudande samtidigt som Statoil kommer att finnas kvar med en eller flera stationer på alla de aktuella orterna.

- Nu lyfter vi över nio stationer som utifrån ett helhetsperspektiv passar bättre in i JET-kedjan och som gör att JET får en förbättrad position på dessa områden samtidigt som Statoil finns kvar på alla aktuella orter med en bra täckning. För Statoil är fullservicestationen ryggraden i kedjan med automatstationen som ett viktigt komplement så att våra kunder med Statoilkort fortsatt har möjlighet att tanka på ett rikstäckande nätverk av stationer, säger Morgan Wiktorsson, VD för Svenska Statoil AB

Med över 300 fullservicestationer, och efter den här förändringen 164 automater, på attraktiva lägen runt omkring i landet, är Statoil Sveriges ledande drivmedelsbolag och där JET med 132 stationer är marknadens attraktivaste automatkedja.

Kunderna har informerats om förändringen via brev och skyltar på de aktuella automatstationerna.

De automater som görs om till JET-stationer är:
Statoil 1-2-3 Lundavägen och Statoil 1-2-3 Lorensborgsgatan i Malmö
Statoil 1-2-3 Kviberg i Göteborg