Vinterns nya längdtävling arrangeras i Storhogna – med chans att vinna en bil

Vinterns nya längdtävling arrangeras i Storhogna – med chans att vinna en bil

Alla som går i mål är med i utlottningen av en familjebil till ett värde av 300.000 kr. Loppet på 10 km arrangeras av Storhogna Högfjällshotell & Spa i samarbete med Berners och Åsarna IK, skidklubben med lång erfarenhet av stora längdtävlingar och med många framgångsrika längdprofiler kopplade till sig.

Långfredagen den 25 mars 2016 går loppet av stapeln och ska bli vinterns stora familjefest på Storhogna Högfjällshotell & Spa. ”Åk en mil, vinn en bil”, som tävlingen heter, går på en lätt milslinga vid hotellet och upp på fjället i vacker högfjällsmiljö.

Arrangörerna är optimistiska och hoppas på ett deltagarantal på över 1000 entusiastiska ländskidåkare i olika åldrar och nivåer.

- Vi har ambitionen att detta ska bli vinterns riktigt stora familjefest på längdskidor i vintersverige, berättar Anna Hansson platschef på Storhogna Högfjällshotell & Spa.

Tillsammans med Åsarna IK, känd för sina många framgångsprofiler så som Johan Olsson, Ida Ingemarsdotter och Tomas Wassberg, tror arrangörerna att framför allt utlottningen av en VW bil till ett värde av 300.000 kommer locka ett stort antal startande och även många besökare som vill se loppet.

- Längdskidåkningen drar i sig många till området, hotellet är sedan 2006 ett Vasaloppscertifierat center som årligen välkomnar många åksugna motionärer och elitåkare till områdets välpreparerade spår. Vår ambition är att loppet ”Åk en mil, vinn en bil” ska bli en riktig familjefest för påsklovsgäster och boende i området, säger Anna Hansson.

-Vi är mycket glada att Storhogna satsar så stort på ett evenemang av det här slaget som dessutom passar hela familjen. En stor händelse helt enkelt för området, berättar Maria Cederberg, VD Destination Vemdalen.

Den som vill anmäla sig i förväg, och få dubbelchans på att vinna bilen, kan göra det redan under Lodge & Lya mässan i Vemdalsskalet den 30-31/10 i.
Mer information och möjlighet till anmälan online när du vill, finns på www.storhogna.com / http://www1.idrottonline.se/AsarnaIK-Skidor/

För mer info kontakta:
Anna Hansson, Platschef Storhogna Högfjällshotell & Spa, 076-7873583 eller anna.hansson@storhogna.com

Ingvar Borg, Ordförande i Åsarna IK, 070-2256928

Text