Vinterns första längdspår preparerade på Storhogna Högfjällshotell & SPA

Vinterns första längdspår preparerade på Storhogna Högfjällshotell & SPA

Äntligen har vintersäsongen börjat! Efter gårdagens snöfallsom mätte 20 cm finns det nu längdspår på Storhogna Högfjällshotell & SPA.3 km, 5 km och 8 km nydragna klassiska längdspår.

”Fantastiskt roligt att skidspåren är igång! Vädret harvarit varierande dem senaste veckorna och den snö som har kommit tidigare harofta följts av mildväder med upp till 10-13 plusgrader. Så det här varefterlängtat!”, berättar Anna Hansson, platschef på Storhogna Högfjällshotell& Spa.

Det är spåren vid spårcentralen precis nedanför hotellet som är preparerade. Enligt prognosen så håller det kallare klimaten i sig och endel snö kommer fortsätta att falla runt Storhogna med omnejd, under de kommandedagarna. Spåren prepareras och underhålls av Storhogna Högfjällshotell & SPA tillsammans med SkiStar under hela vintersäsongen.