Glada löperskor efter intervallpass i Storhognas salombacke

Succé för årets Tjejhelg på Storhogna Högfjällshotell & SPA

För 5e året i rad anordnade Storhogna Högfjällshotell & Spa tjejhelg. I år var den fullproppad med spännande aktiviteter - både ute och inne. Lördagens mässa i Vinterträdgården stod som mittpunkt under dagen, där närområdets kvinnliga entreprenörer ställde ut sina produkter med fina tjejhelgserbjudanden.

Fartfyllda träningspass blandades med aktiviteter och föreläsningar. Lägg därtill avkopplande spa-upplevelser, skratt, tid för umgänge, nätverkande och spännande matupplevelser så är tjejhelgen sammanfattad.

"Tanken är att besökarna fyller sin ”mentala goodie bag” genom ny kunskap, inspiration och energi för både kroppen och själen", berättar Ninni Bäckström, projektansvarig för Storhognas tjejhelg. ”Vi vill bidra med ny kunskap genom att få våra gäster att lämna sin bekvämlighetszon och praktisera något nytt på plats och på det sättet skapa mervärde”, säger Ninni Bäckström.

Lördagens mässa i Vinterträdgården stod som mittpunkt under dagen, där närområdets kvinnliga entreprenörer ställde ut sina produkter med fina tjejhelgserbjudanden. Vid Tinas Praliner stod grundaren Tina Miininen tillsammans med Maja Leffler och presenterade ett fantastiskt chokladbord med hemmagjord choklad;

”Vi var här i fjol och blev, trots att vi stod i monter hela dagen, så fyllda av energi från alla besökare och även alla andra utställare. Därför var det givet att vi ville delta i år igen – alla är så glada och atmosfären här är fantastisk!”

Camilla Westlund vann pris för bästa monter för sitt Hede Färg och Måleri, där allt från tapet, färg, julpynt och kläder fanns. Camilla Westlund berättar att det här är 4e året i rad som hon är här och ställer ut och försäljningen gick över förväntan. ”Det här är jättekul! Speciellt för att det är just för tjejer! Det händer inte så mycket annat i området vid denna tid och alla män är ute och jagar. Då är den här helgen perfekt och mixen mellan att nätverka, kunna träna, må gott och unna sig är precis lagom!”

Britt-Marie Svensson från Åsarna är också på plats tillsammans med två väninnor. Det är hennes första gång på tjejhelgen, men har besökt hotellet tidigare.

”Jag tycker att det är roligt att vara här den här helgen, vi njuter för fullt! Under lördagen deltar jag på yoga, körsång och så ska jag fixa mina ögonbryn i spat. Jag ser även fram emot att ta del av mässan där det finns en massa härliga saker som tilltalar kvinnor. Ikväll ser vi fram emot att få avnjuta skaldjursbuffén!”, berättar Britt-Marie Svensson

Väninnorna Ida Klockervold från Funäsdalen och Lisa Eriksson från Östersund är på plats för att uppleva tjejhelgen som gäster. ”Vi tycker att det är ett bra sätt att hinna umgås över en helg och samtidigt delta i intressanta och utmanande aktiviteter.”

”Vi har det här fina hotellet som erbjuder en helhet med möjligheter. Inomhus finns vår vackra Vintrerträdgård, spat, poolen, lokalerna och restaurangen. Utomhus finns såklart närheten till fjället och den fantastiska naturen!”, avslutar Ninni Bäckström, projektansvarig för årets tjejhelg.