Det nya Sport & Eventhuset mittemot hotellet med ski in, ski out möjlighet från backen och längdspår.

Stor sportsatsning på Storhogna Högfjällshotell & Spa

Nytt Sport- & Eventhus byggs nu på Storhogna Högfjällshotell & Spa med uthyrning, butik och café. Samtidigt står ett nytt utegym klart på hotellet för ökad aktivitetsutbud året runt i området kring Storhogna, Klövsjö och Vemdalen

Årets stora nyhet på Storhogna Högfjällshotells & Spa är satsningen på att bygga ett helt nytt Sport & Eventhus på 450 kvm i direkt anslutning till backen med skiduthyrning, sportbutik och café. Pisterna slutar 20 meter från entrén, längdspåren likaså och ger riktig ski in ski out möjlighet oavsett aktivitet.

Byggnaden och fasaden står klar, nu byggs och inreds det invändigt där sportbutik och café utgör grundfunktionen men där möjligheter till andra arrangemang så som träning, festarrangemang, event, mässor m.m ska vara möjligt. Klart ska det nya Sport- & Eventhuset vara senast den 21 december då det är invigning.

Den 21a december invigs det nya Sport & Eventhuset”, berättar Charlotte Mannerson, VD på Storhogna Högfjällshotell & Spa och projektledare för bygget av det nya Sport-& Eventhuset.

Invigningen blir för bland annat stugägare från närområdet, samarbetspartners och hotellgäster. Det blir startskottet för högsäsongen som drar igång, samtidigt som vi under hela jul- & nyårsveckorna kommer fira öppningen av det nya Sport-& Eventhuset med flera olika aktiviteter och fina erbjudanden för alla som besöker oss under dem dagarna. Vi vill visa på vilken trevlig ny mötesplats vi skapar för alla besökare i destinationen, oavsett säsong,” fortsätter Charlotte Mannerson.

I linje med hotellets stora Sport- & friluftssatsning ståtar även ett sprillans nytt utegym klart i anslutning till hotellet och Sport & Eventhuset.

Det erbjuder klassiska redskap och träningsmöjligheter som utegym har”, berättar Charlotte Mannerson. ”Det invigs nu på lördag den 7 oktober av Svenska Skidlandslagets sprint-ess Teodor Peterson i samband med vår populära Tjejhelg på hotellet. Det är gratis för alla att använda så jag rekommenderar att passa på att komma och provträna!”, avslutar Charlotte Mannerson.

Text: Nina Treschow