Populär Tjejhelg på Storhogna Högfjällshotell & Spa

Populär Tjejhelg på Storhogna Högfjällshotell & Spa

(Bild från Storhogna, med våra samarbetspartners Åre Vildmark- & Äventyrsguider, Åre Campus)

Traditionsmässigt arrangerar Storhogna Högfjällshotell & Spa årligen sin populära tjejhelg. I år är inget undantag och intresset för helgen är större än någonsin. Under tre dagar fylls hotellet med bara tjejer.

- Årets tema är Äventyr och Välbehag vilket känns rätt i tiden då det råder en hälsotrend i landet vilken vi märker av här i fjällen, berättar Åsa Remen, spachef på Storhogna Högfjällshotell & Spa och projektledare för Tjejhelgen.

Hotellet har utökat konceptet och i år är det så många som 26 kvinnliga entreprenörer från närområdet som ställer ut sin produkter med allt från inredning, till hälsotest och sport. En del av den populära mässan är i år utomhus, det s.k. Vildmarkstorget – ”Välkommen in, fast ut” – där det är fokus på friluftsliv, utrustning och outdoor.

Mässan är gratis för besökarna att besöka och för utställarna att ställa ut. Den har möjliggjort ett nätverkande för de kvinnor i bygden som startar eget att träffas och utbyta erfarenheter.

Schemat för helgen är i år gediget med start på fredag vid lunch och erbjuder bl.a. fler aktiviteter och föreläsningar. Det erbjuds god mat, vin-& ostprovning, träningspass i form av yoga, vattengympa och fjällöpning och föreläsningar med inriktning på hälsa, mindfulness, fjälläventyr och självläkning.

- Vi har fler besökare som väljer en aktivare semester med aktiviteter i fjäll och mark året om, även under barmarkssäsongen.En ökad medvetenhet över miljön, en allmän hälsotrend och jakten på en unik upplevelse - det är några av förklaringarna till att allt fler har fått upp ögonen för oss, avslutar Åsa Remen.

Årets tjejhelg går av stapeln nu 9-11 oktober och börjar med lunch på fredag och fortsätter fram till lunch på söndag. Att besöka mässan är gratis, för att delta på andra aktiviteter kontakta gärna hotellet för bokning/mer information.

Åsa Remen
0682-413049 eller asa@storhogna.com