Längdskidspremiär på Storhogna Högfjällshotell & Spa

Nypreparerade längdspår på Storhogna Högfjällshotell & SPA i Vemdalen

Idag onsdag 2 november öppnar vi officiellt skidspåren vid Storhogna! Slingorna 9 km, 5 km och 3 km är dragna för klassisk skidåkning med start vid campingen. Under eftermiddagen på onsdag öppnas det även för skate.

Den första snön singlade ner under förra veckan och under sista dygnen har det kommit 25 cm fin nysnö. Vintern är här för att stanna. Gårdagens snöfall gav möjlighet att preparera Storhognas längdskidspår.

”Spåren är riktigt bra”, menar Krister Hallberg, Spårchef och tillika Sportchef på Storhogna Högfjällshotell & Spa. ”Det kom så pass mycket snö, samtidigt som temperaturen har varit lagom, vilket gör att snön går bra att packa och få fint preparerade längdspår.”

Storhogna Högfjällshotell & Spa är sedan 2006 ett Vasaloppscertifierat center vilket innebär hög kvalitet på längdspår, att hotellet anordnar Vasaloppsläger och utöver det erbjuder god och bra mat, ihop med spa och pool i en trevlig högfjällsmiljö.

Även alla Höstlovsfirande barn på Storhogna kan glädjas åt ett vitt lov som erbjuder snövänliga höstlovslekar. Pulkabacken utanför hotellet är till exempel preparerad för alla fartsugna barn, Plupp kommer på besök och varför inte passa på att rulla årets första snögubbe?

Text: Nina Treschow