Nu öppnar Sveriges nya sportiga konferenshotell

Nu öppnar Sveriges nya sportiga konferenshotell

200 rum och 20 mötesrum blir tillgängliga i Östersund på tisdagen när Quality Hotel & Resort Frösö Park öppnar. Frösöns gamla militäranläggning förvandlas därmed till en mötesplats som rymmer ett sportigt konferenshotell med fjällen som fond.

– Att få möjlighet att öppna detta unika hotell på en av Sveriges vackraste platser är spännande. Nu blir de fantastiska omgivningarna också tillgängliga för sport och träning. Vi vill att hela Frösö Park ska vara en dynamisk och aktiv mötesplats och det här är startpunkten på äventyret, säger Björn Hemmingsson, vd Frösö Park Hotel AB.

På tisdagskvällen anländer de första betalande gästerna till det nya hotellet som framför allt har två utmärkande drag; inriktningen på sport och friskvård samt utsikten över Jämtlands fjällvärld.

– De stora fönstren gör hotellrummen ljusa med en otrolig vy och i sviterna får gästen ett panorama över fjällvärlden. Det kommer att locka våra gäster att motionera i omgivningarna, säger Björn Hemmingsson.

Det nya Quality Hotel & Resort Frösö Park kommer att utgöra det självklara navet i en anläggning med fokus på konferens, events, friskvård och sport. Den unika miljön på Frösö Park, som tidigare var otillgänglig för allmänheten på grund av militär verksamhet, tillgängliggörs och berikas av de nya verksamheterna.

Kontaktperson:

Björn Hemmingsson, vd Frösö Park Hotel AB, 070-222 85 05

Anders Wikberg, hotellchef Quality Hotel & Resort Frösö Park, 070-664 95 75

Bifogat finns snabba fakta, illustrationer på hotellet interiört och exteriört samt en områdesbild i jpeg-format.

Om Frösö Park

Quality Hotel & Resort Frösö Park är ett nytt mötes- och hotellkoncept med fokus på nya mötesmiljöer i kombination med träning och SPA. Hotellet öppnar i maj 2015 och är beläget på ön Frösön i Storsjön, Östersund med utsikt över fjällvärlden. Upplevelsehotellet ligger 3 minuter från flygplatsen och har totalt 200 rum, 700 bäddar och 10 sviter. Tillsammans med Frösö Convention Center, med lokaler för kongresser, mässor och events, finns plats för över 4 000 gäster.
www.frosoparkhotel.se