Landslagsåkarna Emil och Anna blir Frösö Parks sportprofiler

Landslagsåkarna Emil och Anna blir Frösö Parks sportprofiler

Elitskidåkarna och entreprenörerna Anna Haag och Emil Jönsson inleder ett samarbete med det nybyggda sporthotellet Quality Hotel & Resort Frösö Park, Östersund. Efterfrågan på träningsaktiviteter i samband med konferenser och semestrar ökar. Emil och Anna kommer med idrotten som verktyg ge företag och privata gäster en kick-start för ett sportigare och hälsosammare leverne.

– Med vår sportprofil så blir Emil och Anna perfekta som ”hustränare” och sportmentorer. De kommer bland annat att hjälpa oss att etablera bra längdspår, ha föreläsningar och erbjuda träning och ge rådgivning kring mat och träningsupplägg samt anordna evenemang för grupper och privata gäster, säger Björn Hemmingsson, vd och sportchef Quality Hotel & Resort Frösö Park.

Emil och Anna, som bor granne med hotellet på Frösön, har länge använt miljöerna på Frösön till träning och återhämtning. Nu kommer de professionellt jobba med hotellet.

– ­Frösön är vårt bascamp. Det är här vi vill träna och leva. Att jobba aktivt med hotellets sportprofil passar som handen i handsken för oss. Vi kan träning och hälsa och här har vi en arena där vi kan möta affärerna, säger Anna Haag.

Just nu råder en tränings- och hälsotrend utan dess like och samarbetet mellan hotellet och Emil och Anna är ett sätt att professionellt möta efterfrågan på tränings- och sportaktiviteter från både grupper och privatpersoner.

Kontakt:

Emil Jönsson och Anna Haag, anna@annaoemil.se
Björn Hemmingsson, vd och sportchef Quality Hotel & Resort Frösö Park, 070-222 85 05

Foto: Jens Blixth