Karin Mattsson Weijber till Frösö Parks styrelse

Karin Mattsson Weijber till Frösö Parks styrelse

Frösöfödda Karin Mattsson Weijber engagerar sig i Frösö Parks utveckling. Hon är invald i Frösö Parks Fastighets AB:s styrelse och blir rådgivare i utvecklingen av Frösö Park. Karin var fram till i våras ordförande för Riksidrottsförbundet.

– Jag ser att det finns fantastiska möjligheter att utveckla Frösö Park. Mina rötter finns på Frösön och jag brinner för regionen så jag ser mycket fram emot att arbeta med helheten på Frösö Park och det tillsammans med ägare som tänker långsiktigt. Att Frösö Park väljer att satsa på sport och hälsa är förstås extra kul, säger Karin Mattsson Weijber.

Karin Mattsson Weijber går in i styrelsen för Frösö Park Fastighets AB men kommer att ha en viktig rådgivande roll för alla verksamheter som ingår i företagsgruppen och i att utveckla Frösö Park-området som destination. Det kan gälla hotellet och dess planerade utbyggnad, Frösö Convention Center, Företagsparken och det framtida bostadsområdet.

– Karin Mattsson Weijber kan hjälpa oss att ta nästa steg i vår fortsatta utveckling. Med sin starka lokala förankring, sitt internationella och nationella nätverk inom idrotts- och föreningsliv och med sin erfarenhet blir hon en nyckelspelare hos oss, säger Olof Englund, ordförande i moderbolaget Vallsundet Holding AB.

Kontaktpersoner:

Karin Mattsson Weijber, 070-600 37 22

Olof Englund, ordförande i Vallsundet Holding AB, 070-585 22 60

Marcus Lundberg, vd Frösö Park Fastighets AB 070-683 30 15

Kort om Frösö Park Fastighets AB

Frösö Park är en modern företagspark vid Åre/Östersund Airport. Området omfattar ett 80-tal byggnader med en total lokalyta om 80 000 kvm och är naturskönt beläget i södersluttning mot Storsjön med utsikt över Oviksfjällen och Åreskutan. Sedan maj 2015 finns Quality Hotel Frösö Park med 202 rum och 700 bäddar inom området. Parken innehåller även konstarenan Lat.63 och kongresshallen Frösö Convention Center. www.frosopark.se