Grand Opening av Fjällsidan - Storhognas nya restaurang och deli

Grand Opening av Fjällsidan - Storhognas nya restaurang och deli

På fredag 30 september är det dags för invigning av Fjällsidan, Storhognas nya restaurang, deli och vinbar. Konceptet som nu står redo kommer att ta emot gäster som vill njuta av avslappnade middagar, ett glas vin efter skiddagen eller för den som vill kunna köpa riktigt schysst take away.

Storhogna Högfjällshotell & Spa har idag ett gott renommé inom mat och dryck och detta blir ett fint komplement till restaurangen i Vinterträdgården där man njuter av klassisk a la carte. Fjällsidan blir stället där man kan ta en matbit i farten, under skiddagen eller för den som vill njuta av ett glas i goda vänners lag innan kvällen fortsätter i fjällstugan.

- “Som nya ägare till Storhogna Högfjällshotell & Spa såg vi direkt potential i den del av hotellet som Fjällsidan nu ligger. Med perfekt läge och bra anslutning till både skidbacke, turspår och parkering - dessutom med gångavstånd till många nyetablerade fjällbostäder - vill vi att Fjällsidan ska bli en naturlig träffpunkt för lokalbefolkning, stugägare och Storhognas övernattande gäster“ säger Jacob Dahlberg, VD på Cibola Holding AB.

Ombyggnationen har pågått i drygt 8 månader och restaurangdelen har fått nya ytskikt, kvalitativ köksutrustning och uppdaterad inredning. Menyn blir starkt influerad av Italien, med napolitansk pizza, charkuterier och lokala delikatesser. Vinlistan kommer att ha en bred variation av viner från den italienska tillverkaren Ricasoli.

Grand Opening av Fjällsidan blir både en nystart och uppstart av höstens säsong på Storhogna Högfjällshotell & Spa. För speciellt inbjudna gäster och press hålls en VIP-öppning timmarna innan 17.00 den 30 september, därefter mjukstartas restaurangen under höstens helger för att stå helt redo inför kommande vintersäsong.