Anna Hansson ny platschef på Storhogna Högfjällshotell & Spa

Anna Hansson kommer närmast från en tjänst som programchef på Travets Riksanläggning i Wången, travsportens yrkesskola i Jämtland. Dessförinnan arbetade hon som lärare inom turism och upplevelseutbildningar på Campus Åre. Anna har också en lång bakgrund inom ledningsgruppen för STF Jämtlandsfjällen med bland annat paketering, kvalitetssäkring och drift av fjällanläggningar.

- Anna har en mycket intressant bakgrund. Hon kommer med sin personlighet och erfarenhet att bli en betydande resurs i våra framtida satsningar att utveckla Storhognas aktiviteter och åretruntverksamhet, säger Charlotte Mannersson, ny delägare i Storhogna Högfjällshotell & Spa.

Anna har en gedigen arbetslivserfarenhet från fjällhotell och restaurang, grupp och konferens. Hon har haft en arbetsledande ställning de senaste 20 åren. Detta är erfarenheter som är värdefulla i den nya rollen som platschef.

- Jag tycker det ska bli väldigt kul att få vara med i starten på en ny era inom Storhogna Högfjällshotell & Spa. Här finns en stor potential och möjligheter att få fler gäster och samtidigt få uppleva de vackra fjällen både på vintern och sommaren, säger Anna Hansson.

För bild på Anna se Bilder. Se även storhogna.com

För närmare information kontakta:
Charlotte Mannerson, VD för Clarion Collection Hotel Wellington och Storhogna Högfjällshotell & Spa
tel. 070-731 03 70. Charlotte@mannerson.se

Anders Treschow, Skogsägare, tel. 0706-770041 hjulebergs.e@telia.com

* Utnämnd till Sveriges ledande Spa-hotell av World Travel Awards 2008 och 2009.

Storhogna Högfjällshotell och Spa ligger i Jämtlanad . Hotellet grundades 1965 av Brunell & Johnsson.