700 sökande till nya hotellet på Frösön

Totalt har 700 personer sökt jobb på det nya hotellet Quality Hotel & Resort Frösö Park på Frösön, Östersund.

- Helt otroligt, vi fick avbryta annonseringen efter bara ett par dagar för det kom in så många ansökningar, säger en överväldigad Björn Hemmingsson, vd för Quality Hotel & Resort Frösö Park.

Det är personer från hela landet och i spridda åldrar som söker till de åtråvärda tjänsterna.

Totalt blir det ca 30 helårstjänster fördelat på 40-50 arbetstillfällen. Just nu pågår intervjuer. Hotellet öppnas den 5 maj.

Quality Hotel & Resort Frösö Park är ett nytt mötes- och hotellkoncept med fokus på nya mötesmiljöer i kombination med träning och spa. Hotellet öppnar i maj 2015 och är beläget på ön Frösön i Storsjön, Östersund med utsikt över fjällvärlden. Spa-avdelningen öppnar i september 2015. Upplevelsehotellet ligger 3 minuter från flygplatsen och har 700 bäddar och 10 sviter. Tillsammans med Frösö Convention Center, med lokaler för kongresser, mässor och events, finns plats för 4 400 gäster.
www.frosoparkhotel.se