Välkommen tillbaka Åsa!

Välkommen tillbaka Åsa!

Åsa Remén är tillbaka som ordinarie spa chef på Storhogna Högfjällshotell & Spa efter att ha varit barnledig i ett år.

Hur känns det att vara tillbaka på Storhogna?
- Det känns jättekul och inspirerande! Perfekt också att börja vid säsongsstarten och få vara med från början med planering och förberedelser inför högsäsongen.

Apropå ny säsong, har nu någon spa nyhet du kan berätta om?
- Vi har en ny spa behandling som heter ”Mitt i livet”. Den är skräddarsydd för den mogna huden med anti ålders komponenter, och ger synligt resultat direkt.  En mycket effektiv och skön behandling som jag varmt vill rekommendera!

Det låter skönt. Har du något mer?
- Ja, en annan spännande nyhet är spa behandlingar med choklad, bl a kroppsmassage med varm chokladolja. Chokladen är ekologisk och närproducerad här i Jämtland vilket ligger helt i linje med Storhognas ambition att så långt det är möjligt jobba med närproducerade produkter och leverantörer.

Och på wellness sidan, vad händer där?
- I höst kan vi erbjuda Yogahelger med välmeriterade yogainstruktörer. Först ut är Johan Dracke som kommer till oss två helger i höst; 9-11 sep samt 14-16 okt. Förut har vi haft yogapass som ingått i vårt wellness program, och nu kan vi alltså även erbjuda Yogahelger där man får möjlighet att fokusera bara på Yoga.

Det låter spännande! Och du själv då Åsa? Har du satt upp något personligt ”hälsomål” under kommande säsong…?

- Jag ska åka HalvVasan den 28 februari! Så för min del får snön gärna komma tidigt så att jag kan komma i gång och skidträna i våra fina Vasaloppscertifierade längdspår här på Storhogna!

Vi säger Lycka till med HalvVasan! Och hoppas att du får en bra spa säsong på Storhogna!