Storhogna Högfjällshotell & Spa sponsrar skidsprintern Teodor Peterson

Storhogna Högfjällshotell & Spa sponsrar skidsprintern Teodor Peterson under vintersäsongen 2010/2011. Teodor ingår i Svenska skidlandslaget på längd och hans specialitet är sprint. I fjol blev han 12:a i den totala sprintcupen.

Sponsringen av Teodor Peterson ingår som en del av Storhognas satsning på längdskidåkning och vårt träningscenter för längdåkare. Storhogna Högfjälsshotell & Spa är en av 9 officiella och certifierade *Vasaloppsanläggningar i Sverige.

*Ett officiellt Vasaloppscentra är en anläggning som genomgått Vasaloppets noggranna kvalitetskontroll för att få kalla sig just Vasaloppscenter. Sedan vasaloppscertifieringen 2006 har Storhogna utvecklat ett koncept för de som vill ha bästa möjliga förberedelser inför denna klassiker.

Följ Teodor på hans blogg:

Mer information om Längdträning på Storhogna:

Platschef Anna Hansson
E-post anna.hansson@storhogna.com