Liftarna öppnar i Vemdalen!

Liftarna öppnar i Vemdalen! Säsongspremiär lördagen den 30 okt! Kl 9.00 öppnar 6-stolsliften Pass Express och Persbacken samt 6-stolsliften Klövsjö Express och Storslalombacken i Klövsjö.
Läs mer på skistar.com/sv/Vemdalen/Skidakning/sasongspremiar/

Säsongspremiären erbjuder rejäl och bra skidåkning. På Vemdalsskalet är Pass Express och den blåa nedfarten Pers, som är 2000 meter lång och har fallhöjden 350 meter öppna. I Klövsjö är Klövsjö Express och den svarta nedfarten Storslalombacken som är 1300 m lång och har fallhöjden 338 m igång.

Vemdalsskalet med Pass Express kommer att vara öppet hela vecka 44 så att alla höstlovsfirare kan njuta av säsongens första skidåkning. Klövsjö kommer att ha öppet lördag 30/10 och söndag 31/10. Under höstlovet är det öppet torsdag-söndag 5-7/11. Därefter kommer Vemdalsskalet vara öppet dagligen med Pass Express tills Mellanliften öppnar. När Mellanliften öppnar är den öppen dagligen och Pass Express är öppen fredag-söndag.
Klövsjö kommer att vara öppet under helgerna fredag-söndag.

Skistar lägger löpande ut information om vad som är öppet på nätet.

Under premiärhelgen 30-31/10 kommer dagkortpriset för vuxen att vara 150 kronor och för ungdom 8-15 år 120kronor. Barn mellan 0-7 år som bär hjälm åker gratis. Därefter är det ”Första snön” prislistan som gäller.Priser, klicka här >>
Om man inte har Skipasskort tillkommer 45:- perSkiPass.  SkiPass – dag liksom säsong finns att köpa vid Gästservice på Vemdalsskalet och i Klövsjö.

Familjer som köper säsongspass kan använda våra familjerabatter.

Välkommen till fjälls!
Storhogna Högfjällshotell & Spa