Nu stärker vi vårt budskap för 3D Security

I våras genomförde Check Point en riksomfattande turné där vi lanserade vårt koncept 3D Security. I korthet innebär detta att vi breddat begreppet IT-säkerhet till att inte bara innefatta vad som traditionellt har defineras som "nätverksskydd".

Check Point 3D Security är en vision som ska svara mot de allt mer komplicerade IT-miljöerna som finns idag. Med framväxten av sociala medier, upp- och nedladdningsmöjligheter, smartaphones och mjukvara som alltmer går mot webbaserade lösningar, har utmaningarna för såväl oss tillverkare som våra kunder blivit större och mer komplexa. För att möta dessa utmaningar lanserade vi Check Point 3D Security, vilket innebär att man tittar på IT-säkerheten från 3 tydliga perspektiv:

• Människor
  • Policies
  • Efterlevnad

I början på November förvärvade Check Point Dynasec, ett globalt företag och ledande leverantör av GRC-lösningar (Governanace, Risk Management and Compliance), med hundratals kunder inom bank och finans. Genom detta förvärv stärker Check Point kraftigt visionen om 3D Security som handlar om att förankra all säkerhet i en tydlig policy och förstärka användarnas ansvar för att uppehålla den.

Genom att erbjuda våra kunder rätt kompetens för att utveckla tydliga säkerhetspolicies, och vara ett aktivt stöd i hur man som företag efterlever gällande lagar och regler tar Check Point ett stort steg närmare att bli en säkerhetsleverantör som erbjuder en heltäckande lösning, från ax till limpa.

Med vår nya mjukvara kommer vi också kunna erbjuda den diagnostik som krävs för att få full kontroll över vilka policies som faktiskt efterlevs och vilka som behöver förbättras. Sammanfattningsvis kommer framtiden med Check Point att innebära större kontroll och mer transparens för de som är ansvariga för IT-säkerhet.