Fullt stöd för IPv6

Den 6 juni organiserade den oberoende organisationen Internet Society World IPv6 Launch, som en viktig milstolpe i det globala införandet av IPv6. Som efterföljare till nuvarande Internet Protocol, IPv4, är IPv6 kritiskt för Internets fortsatta tillväxt.

Tillsammans med många andra ledande It-företag deltog Check Point under World IPv6 Launch för att understryka företagets engagemang för att hjälpa organisationer med att säkra övergången till IPv6. Nu när allt fler nätverk runt om i världen övergår till IPv6 är det viktigt att man inför lösningar för nätverkssäkerhet som kan hantera skydd för både IPv6 och IPv4.

Check Point har stött IPv6 sedan 2003 i och med sin release av NGX R60 och stödet har fortsatt sedan dess, nu senast med den senaste mjukvarureleasen R75.40 och det enhetliga operativsystemet Check Point GAiA™.

Mer information om Check Points lösningar med stöd för IPv6 finns på vår webbplats här.