Check Point R75.40 och GAiA certifierat av IPv6 Forum

Check Point R75.40,den senaste versionen av Check Point Software Blade Architecture, har certifierats med IPv6 Ready Logo från IPv6 Forum, efter tester vid UNH Interoperability Laboratory. Även det nya operativsystemet Check Point GAiA har fått samma certifiering. IPv6 Forum är ett världsomfattande konsortium med fokus på att tillhandahålla teknisk vägledning till organisationer för säker införande av IPv6.

Check Point R75.40 och Gaia har försetts med ”Phase Two (Gold) Logo”, vilket visar att IPv6 Forum anser att lösningarna innehåller alla obligatoriska centrala IPv6-protokoll och fungerar med andra IPv6- och IPv4-implementeringar.

Idag använder de flesta organisationer IPv4 för sina nätverksadresser och anslutningsmöjligheter. Då andelen ofördelade IPv4-adresser håller på att ta slut har det dock blivit kritiskt för många organisationer att påskynda övergången till IPv6 och att införa säkerhetslösningar som kan skydda såväl IPv6 som IPv4.

Mer information om certifieringen finns på vår webbplats här