Två erfarna förändringsledare går samman och bildar nytt konsultbolag change2grow

Undersökningar visar att mer än 70% av alla större förändringsprojekt och sammanslagningar misslyckas. En stor orsak till detta är att företagen inte förstår eller använder sig av kommunikationen som ett strategiskt verktyg hela vägen.

"För att vara framgångsrik i förändring måste man våga fokusera på kommunikationen och ledarskapet och föra upp frågorna högt upp i ledningen" säger Marianne Rudolfson en av grundarna i change2grow. Grundarna har olika erfarenheter som de tar med sig in i bolaget, med erfarenhet från idrottsvärlden, VD rollen och förändringsledning. De använder kombinationen av lång erfarenhet från näringslivet med strategi och resultatfokus tillsammans med en djup kunskap och intresse om hur man påverkar och motiverar med hjälp av kommunikation. Båda har ett stort intresse för vad som händer inom hjärnforskningen och deras arbete har alltid fokus på människor och resultat. "Det är fantastiskt vad man kan åstadkomma när man förstår det här med motivationsfaktorer och kommunikation" säger Kicki Molin delägare och VD. De menar att man faktiskt inte kan åstadkomma något resultat alls om vi inte har människorna med oss.

Tillsammans driver de ett antal förändringsprojekt och har flera stora företag och organisationer som kunder. De är också flitigt anlitade som talare inom "framgångsrikt förändringskommunikation" och "motiverande ledarskap och kommunikation med hjärnkoll".

www.change2grow.se

change2grow AB

KG10, Kungsgatan 4B

marianne.rudolfson@change2grow.se