Kicki Molin går in i rollen som VD för change2grow

-Vi ser ett stort behov hos olika organisationer att få stöd utifrån, särskilt under perioder av förändring och jag tror att  min erfarenhet av att ha lett två företag under uppköp kommer att vara nödvändig i min roll på change2grow, säger Kicki. Kunskapen om internkommunikation, analys av organisationens drivkrafter, varumärke och ledarskap kommer att vara nyckeln till framgång för våra kunder fortsätter hon.

Vi kan från flera källor se att förändringstakten ökar. Enligt en Novus undersökning genomförd i maj 2013 svarade 55% av arbetstagarna att antalet organisationsförändringar som genomförs nu jämfört med för 5 år sedan ökar. Vi menar att det finns en hel del frustration kring dessa ständigt återkommande förändringar pga att man inte tagit vikten av planerad och genomtänkt kommunikation och ledarskap på allvar.

Kicki kommer från undersökningsbranschen, där hon arbetat som Sverigechef, försäljningsdirektör och senior konsult. Samarbetet med Novus fortsätter och hon tar med sin erfarenhet och kunnande som på senare tid kompletterats med NLP (Master i neurolinvistisk programmering) motivationsanalysen LAB profile och coaching till det nystartade change2grow.

Change2grow arbetar som eller stödjer chefer och förändringsledare för att skapa hållbara affärslösningar i förändring. Det gör change2grow med hjälp av unika verktyg och metoder inom effektiv och motiverande kommunikation & ledarskap.

Kontakt:

www.change2grow.se