Chalmers Innovation Seed Fund investerar i Destly

Lyxiga reseupplevelser och exklusiva hotellvistelser till rabatterat pris. Det kan reseklubben Destly erbjuda. Det Göteborgsbaserade bolaget startade 2011 och har redan kunder i flera länder. Chalmers Innovation Seed Fund har nyligen investerat i bolaget och nu planerar Destly att expandera ytterligare.

Destly är en medlemsklubb för personer som gillar att resa och genom medlemskapet erbjuds man exklusiva hotellboenden och reseupplevelser till mycket förmånliga priser.

– Vi väljer ut russinen ur kakan och kan tack vare tidsbegränsade kampanjer erbjuda våra kunder kraftigt rabatterade priser på exklusiva anläggningar över hela världen, berättar Louise Brudö, vd på Destly.

Ledande aktör inom detta koncept, som kallas Private sale, är det franska reseföretaget Voyage Privé, vilka omsätter 350 miljoner euro. Destly har dock en unik position i Norden. Bolaget har idag kunder i Sverige och Norge, men finns också i Kroatien och Serbien.

– Nu vill vi växa ytterligare. Genom finansieringen från Chalmers Innovation Seed Fund kan vi expandera i Norden, säger Louise Brudö vidare.

Per Stenman, investeringsansvarig på Chalmers Innovation Seed Fund, tror starkt på bolaget.

– De är extremt nischade inom sitt område och erbjuder väldigt bra paket i premiumsegmentet. De har med små medel befäst en position på marknaden och vi ser att de nu har en stor tillväxtpotential både vad gäller kunder och marknader, säger Per Stenman.

Per Stenman, investeringsansvarig på Chalmers Innovation Seed Fund, 0701-49 51 92, per.stenman@chalmersinnovation.com

Louise Brudö, vd på Destly, 0722-53 67 09, louise@destly.com

• reseupplevelser
  • it och mjukvara
  • regional tillväxt
  • nya företag
  • nya produkter
  • resor
  • e-handel
  • expansion

Chalmers Innovation identifierar, utvecklar och finansierar teknikbaserade tillväxtföretag. Sedan starten 1999 har de varit med och startat 104 företag. Företagen hade under 2011 en total omsättning på 558 miljoner kronor och 406 anställda. Tillsammans har det under åren totalt investerats 1,45 miljarder kronor i dessa bolag. De här resultaten gör att Chalmers Innovation idag är Sveriges ledande idéinvesterare och företagsinkubator. Chalmers Innovation är utvald att ingå i regionala samt nationella inkubatorsatsningar från Innovationsbron och Västra Götalandsregionen.

Chalmers Innovation is supported by the EU Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP)

Mer om Destly

Destly erbjuder exklusiva hotellboenden och reseupplevelser till ovanligt förmånliga priser och till de som kostnadsfritt registrerat sitt medlemskap.