Entreprenörer och investerare möts på Stena Innovationsdag

Under våren har 13 team genomgått Chalmers Innovation Startup Camp, och idag den 20/5 presenterar de sig på Demo Day, som i år kombineras med Stena Innovationsdag. Vinnarteamet får en resa till Silicon Valley, där de får träffa investerare och framgångsrika entreprenörer. Dessutom föreläser Caroline Krensler, utsedd till 2013 års entreprenör av Veckans Affärer och Roberto Bonanzinga, partner på Balderton Capital. Programmet börjar kl 13.15 i lokal RunAn på Chalmers Tekniska Högskola.

Med affärsidéer baserade på teknik har de 13 teamen kommit in på det tio veckor långa campet, där de med hjälp av affärscoacher, workshops och inspirationsseminarier fått verifiera sin idé. Den 20/5 kommer man utse vinnarteamet som får en resa till Silicon Valley, samt möten med investerare och framgångsrika entreprenörer. Under Demo Day får de dessutom pitcha, med chans att vinna tre månaders fri kontorsplats hos Chalmers Innovation.

Besökarna, som är investerare, studenter och entreprenörer, väljer pitchvinnaren och får inspireras av föreläsare som Caroline Krensler, utsedd till 2013 års entreprenör av Veckans Affärer, Roberto Bonanzinga, partner på Balderton Capital och Johan Carlsten, Vicerektor på Chalmers. Flera av inkubatorföretagen kommer också att finnas på plats för att presentera sina produkter och tjänster.

Kontaktpersoner:

Andrzej Brud, VD