Nya NK KÖK & DESIGN

NK KÖK & DESIGN, EN NY DESTINATION I TOPPKLASS

NK Glas, Porslin & Kök blir NK KÖK & DESIGN och i samband med namnbytet tar man även nytt grepp kring konceptet och skapar en ny avdelning i toppklass. Här möts varumärken och formgivare på en helt ny arena, med design och kundupplevelse i fokus.

Butikskonceptet har tagits fram tillsammans med konceptbyrån BAS, där utgångspunkten varit att lyfta NKs anrika arv som kommersiell och kulturell teater där det moderna och kreativa möter det klassiska och stilrena.

Konceptet baseras på en palett av vackra och rustika material av hög kvalitet kopplat till NKs arv och varumärke. I butiken om 1100 m2 i Stockholm finns naturlig balans mellan nutida design och vackra originaldetaljer så som pelare i kolmårdsmarmor. Här möts intressanta och moderna varumärken på ett helt nytt och inspirerande sätt.

-Vi vill erbjuda kunden en inspirerande resa och upplevelse i matlagningens och inredningsdesignens värld, med ett handplockat, kurerat sortiment av både svenska och internationella premiumvarumärken. Tillsammans med NK har vi skapat en ny spännande destination vilken ger många anledningar till besök, säger Peter Rimbäck VD Cervera.

I det nya konceptet NK KÖK & DESIGN presenteras bland annat glaskonst på ett nytt modernt sätt, där inspiration hämtats från konsthallar. Här återfinns glasformgivare som t.ex. Bertil Vallien, Kjell Engman och Åsa Jungnelius tillsammans med nya talanger som Hanna Hansdotter och Studio Pink. I sortimentet har även nya varumärken som t.ex. Versace, Reflexion, Rory Dobner, BadAss Ceramics, Studio Pink och Hilke adderats. NK KÖK & DESIGN erbjuder marknadsledande köksprodukter och ett av Sveriges bredaste sortiment av knivar och kaffemaskiner.

För mer information och bilder kontakta:

Erika Dalle, Marknadschef Cervera
E-mail: erika.dalle@cervera.se

Peter Rimbäck, VD Cervera
E-mail: peter.rimback@cervera.se

Cervera driver NK KÖK & DESIGN på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg som ett separat affärsområde. Cervera grundades 1987 och är Sveriges ledande butikskedja med kvalitetsprodukter för kök och heminredning. De är rikstäckande med ett 70-tal butiker över hela landet samt online-butik och erbjuder Sveriges bredaste utbud inom köksprodukter, knivar och kaffemaskiner. Ägare är Accent Equity.