Vi kan jul!

Cervera presenterar årets julklappar

Hos Cervera, Sveriges ledande butikskedja för kök och hem, är julförberedelserna i full gång. För att underlätta för julfirare runt om landet fyller Cervera sina 69 butiker med allt som behövs för en trivsam och smakrik långhelg.

För stundande glöggpartyn och mysigt adventsfika erbjuder Cervera mängder av bakredskap och smarta tillbehör med hög funktion och design. Bland dessa finns bland annat klassiska Margrethe-skålar i trendrätt grått, bakprodukter från

Anders Petter och populära marmorbrickor att servera hembakat på. Samtliga produkter säljs exklusivt hos Cervera och är perfekta julklappstips till den bakintresserade.

Även matlagningen blir roligare med högkvalitativa produkter – som med fördel kan lämnas framme i köket även när gästerna har anlänt. En gjutjärnsgryta från Le Creuset och knivset från Global är sanna trotjänare och uppskattade julklappar till landets alla matfantaster. Till det dukade bordet erbjuder Cervera nya favoriter såväl som älskade klassiker och sortimentet med stämningshöjande juldekorationer är större än någonsin.

– På Cervera kan vi stolt säga att vi kan jul, säger Erika Dalle, marknadschef på Cervera. Under ett och samma tak erbjuder vi allt som behövs för en riktigt god jul och vi delar gärna med oss av julklappstips. Våra experter ute i butikerna har en gedigen produktkunskap och hjälper våra kunder att hitta rätt i vårt breda sortiment. Dessutom är vi kända för våra lyxiga paketinslagningar – vilket är uppskattat i julstressen.

Bifogat i pressmeddelandet finns bilder på julklappstips och utvalda juldekorationer från Cervera.

Här finns något som faller alla bak- och matfantaster i smaken – men även stilsäkra klappar till den inredningsintresserade.

För utlåning av produkter till fotograferingar vänligen kontakta:

Trendgruppen PR

Odengatan 21

telefon 08-23 00 21

e-post showroom@trendgruppen.se.

Showroomet är öppet vardagar mellan 09.00 – 17.00.

Högupplösta bilder finns på www.trendgruppen.se/imagebank

Cervera, som grundades 1987, är Sveriges ledande butikskedja av kvalitetsprodukter för kök och heminredning. Cervera är rikstäckande med sina 69 butiker i landet samt NK Glas, Porslin & Kök på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är Accent Equity.