Line Up Sommarscen Under Bar Himmel

Sommarscen går Under Bar Himmel!

I samarbete med Under Bar Himmel presenterar City Örebro Sommarscen på spelgården i Wadköping. Som vi har saknat att träffas, hänga och gå på konsert tillsammans. I sommar bjuder vi in dig till fyra lördagar med fri entré, fyllda av fantastisk livemusik och roliga aktiviteter för hela familjen.

Sommarscen startades upp av City Örebro år 2010 och har blivit ett uppskattat event där många okända och kända artister har dykt upp och spelat under åren. Detta år känns det extra roligt att kunna erbjuda Örebroarna livemusik med tanke på året som gått. Ett år där vi har fått avboka och ställa in event efter event säger Nina Dahlström, Eventansvarig på City Örebro.

- När City Örebro frågade oss om att arrangera deras sommarscen i samband med våra konserter Under Bar Himmel nere i Wadköping så var det en självklarhet. Att kunna erbjuda något för hela familjen höjer våra evenemang till en helt ny nivå och vi är nöjda med ett program som kan tilltala alla säger Martin Qvarfordt grundare och projektledare av Under Bar Himmel.

Program:

31 juli: Ellen Krauss + Ida Staake

7 Augusti: Axling + Mathilda Wahlstedt

14 Augusti: DSH5 + Bro Mesa

21 Augusti: Freddie Liljegren + Jacqline Moss

Vi håller oss uppdaterade och följer rådande restriktioner. Löpande information hittar du på Under Bar Himmels FaceBook sida.

Samarbetspartners: Bilda & Kulturföreningen Stationen.

Sommarscensområdet är öppet mellan kl. 11-14.

Första artisten spelar kl. 12:00, andra artisten kl. 13:00.

Bilder på Ellen Krauss (31/7) + Freddie Liljegren (21/8): https://www.dropbox.com/sh/ywio2w4snhrp7e8/AAD1JwoQsdG_yJYEenzdEUZma?dl=0