Illustration: Örebro kommun

Pressinbjudan: Nu invigs Sommartorget på Olof Palmes torg i Södercity!

Förvandlingen av Olof Palmes torg närmar sig. Den 31 maj kl. 14:00 välkomnar vi er till invigningen av Sommartorget, en levande mötesplats. Vi har planerat en festlig dag med en rad olika aktiviteter och underhållning som kommer att glädja både stora och små. Det kommer att bjudas på musik, dans, tal och mycket mer.

Plats: Olof Palmes torg

Datum: fredagen den 31 maj

Tid: 14:00

Program:

• Kl. 14:00 inviger kommunråd Kemal Hoso (S) med tal. Ni får även höra några ord från City Örebro och Örebro kommun som drivit projektet Sommartorget på Olof Palmes torg.
  • Kl. 14:20 får vi se fantastiska dansare från Dancecenter uppträda på torget.
  • Träffa ÖBO som bjuder på godis, träffa Behrn fastigheter, White arkitekter bjuder på popcorn & City Örebro bjuder på kaffe. I bakgrunden hör ni ljuva toner från ett piano under invigningen.

Torget ska bli en levande mötesplats för gemenskap och aktiviteter. Platsen kommer bland annat att ramas in med träd, blommor och fler sittplatser. Det kommer finnas en utmanande hinderbana, en bokholk med böcker och en sandlåda för barnen. Med inslag av grönska, mångsidiga aktiviteter och en atmosfär av lugn och gemenskap, kommer torget att bli en dynamisk plats för både invånare och besökare att njuta av.

Sommartorget är ett samverkansprojekt lett av City Örebro i samarbete med Örebro kommun, ÖBO, Örebroporten, Behrn Fastigheter och White Arkitekter.

Läs mer om Sommartorget här: https://cityorebro.com/sommartorg/

Kontaktperson:

Sandra Bandick Magnusson, projektledare City Örebro, 073-856 71 03, sandra@cityorebro.com

City Örebro är en ekonomisk förening som ägs av sina medlemmar som främst utgörs av fastighetsägare, handlare, restauranger, caféer, hotell samt övrig kommersiell service i city. Örebro kommun stöttar vårt arbete för en levande och attraktiv stadskärna. Tillsammans för en stad full av liv!