Hållbart resande-dag för att fler örebroare ska vilja välja bort bilen

Hållbart resande-dag för att fler örebroare ska vilja välja bort bilen

Den 17:e september arrangerar City Örebro tillsammans med Örebro kommun en "hållbart resande-dag" för att uppmärksamma hur hållbart resande kan löna sig på mer än bara ett sätt. Detta är en del av den europeiska trafikantveckan som infaller 16-22 september och där årets tema är "Välj hållbart - Lönsamt och smart!"

Förutom att hållbart resande i sig uppmuntras kommer det även att bjudas på uppvisningar av KFUM Örebro Bike Park Klubb och du har möjlighet att få din cykel servad på plats - snabbt och smidigt! Dessutom har du chans att spana in polisens senaste cyklar! Du hittar något som passar alla åldrar.

- Att som växande storstad uppmuntra våra medborgare att välja hållbara rese-alternativ är av största vikt, menar City Örebros VD, Stina Storm. Vi måste få örebroarna att vilja välja bort bilen oftare och upptäcka nya sätt att ta sig fram i city.

Mer info kring den europeiska trafikantveckan, se Trafikverkets hemsida.

För intervjuer eller vidare frågor:

Malin Carlsson, Projektledare, City Örebro
malin@cityorebro.com