Bilden är från 2017 års branschfest, bilder från 2018 år kommer att laddas upp efter hand

Årets vinnare korade!

På City Örebros årliga branschfest fick årets sex pristagare sina diplom.

Vinnarna har röstats fram av örebroarna själva.Detta är en kväll då goda idéer uppmärksammas lite extra och där hela city samlas för en gemensam firmafest.

– Vi har varje år sedan 2008 uppmärksammat några av stadskärnans alla fantastiska verksamheter. Även i år har örebroarna fått rösta fram sina favoriter. Vi vill belöna gott entreprenörskap, goda idéer, hårt arbete, hög servicegrad och vi tror på vikten av de goda exemplens makt, menar Stina Storm, VD City Örebro.

Bästa Bemötande 2017 gick till Bare Solution, motiveringen löd: ”Med kunden i fokus får detta härliga gäng en glåmig dag att stråla. Här får man hjälp att bli sitt bästa jag och ingenting verkar omöjligt. Kombinationen av djup kunskap och ett bemötande av varje gäst som om det vore en vän gör att man snabbt blir en stammis.”

Årets Butik 2017 gick till Debut, motiveringen löd: Kunskap och en känsla för stil är utmärkande för både personal och ledning. Denna butik har rätt sortiment för kunden med höga krav. En driven företagsledare med stor känsla för trender får företaget att synas långt utanför länsgränsen. Här får du service med guldkant och det är svårt att lämna denna butik utan att ha shoppat något till festen, jobbet eller om du ska göra Debut!”

Årets Restaurang/Café 2017 gick till Fisk i hallen, med motiveringen: ”Kunderna bara älskar det här stället! Vi vet inte om det är den goda maten, råvarorna eller den kunniga personalen som ingjuter mod i den mest okunnige av kockar som gör det. Med ett sinne för gott hantverk och en kreativ marknadskommunikation sticker de ut ur mängden. Det är med värme, hjärta och humor som kunderna välkomnas till denna juvel på Kungsgatan. -Det luktar fisk, det luktar gött, det luktar succé!”

Årets Fastighetsägare 2017 gick till ÖBO med motiveringen: ”Ett företag som är lyhört för förändring och som konsekvent investerar i samhällsförbättring. Tack vare deras stora och långsiktiga engagemang för sociala- och brottsförebyggande frågor har de medverkat till Örebros attraktionskraft som en stad för alla. Med en delaktig och stolt personal har de lyckats bli ett av landets ledande bostadsbolag med omtanke i fokus. Eller för att citera Bamse: - Är man stor och stark måste man vara snäll!”

Årets Nykomling 2017, Boulebar, motiveringen löd:”I Örebro kan man numera resa året runt till en liten fransk park mitt i city. Oavsett om det är gemenskap man längtar efter eller bara en juste middag är detta platsen för alla. Engagemanget för verksamheten lyser igenom i allt de gör. Det var ett efterlängtat koncept som under 2017 kom till oss för att låta oss umgås, äta och ha roligt tillsammans. -They had us at Bonjour!

I År delade vi även ut pris till Årets profil: Davide Lindqvist som fick utmärkelsen för att han: ”Med stort engagemang för matkultur och med ett sinnrikt entreprenörskap har han lyckats svara på besöksnäringens behov av nya upplevelser. Han är därmed en förebild för oss alla! Med kundens behov i fokus och med god kännedom om den lokala matmarknaden, skapar han ständigt nya idéer och projekt som lockar nya besökare. En färgstark och spännande individ som förtjänar att uppmärksammas!”

I år var det rekordmånga deltagare och festen hölls hos medlemsföretaget Frimis Salonger.

- Det är kul att festen är så uppskattad. Planerna inför nästa år är i full gång och med tanke på att vi har många samarbetspartners som hjälper oss att finansiera denna fest räknar vi med att kunna växla upp ännu mer nästa år, avslutar Nina Dahlström, eventansvarig på City Örebro.

City Örebro önskar ett stort grattis till alla pristagare!