Ja till förtätning av Stockholm!

Ja till förtätning av Stockholm!

I samband med att Stockholms stadsbyggnadsnämnd idag – den 11 juni, fattar beslut om bostäder i Hammarbyskogen och på Nytorps gärde anordnas en manifestation för förtätning och fler bostäder i Stockholm. Centerpartiet i Stockholm står fullt ut bakom manifestationens budskap och deltar bland flera genom Karin Ernlund – gruppledare för Centerpartiet i Stockholms stad.

Centerpartiet vill bygga en tät och grön stad. De 2500 bostäder som planeras i Hammarbyskogen och på Nytorps gärde – som har varit föremål för heta diskussioner den senaste tiden, är ett viktigt och nödvändigt inslag om Stockholm ska kunna växa mot en tätare och mindre bilberoende stad.

• Det här är ett fantastiskt initiativ! Det är alldeles för sällan folk står på barrikaderna och demonstrerar FÖR stora bostadsprojekt i Stockholm, säger Karin Ernlund (C), gruppledare.
  • Vi har ett blocköverskridande mål om 140 000 nya bostäder i Stockholm till 2030. Ska vi nå det behöver politiken eldunderstöd från alla positivt inställda Stockholmare, jag hoppas få se fler manifestationer av det här slaget framöver, säger Karin Ernlund (C).

Manifestationen arrangeras av Måns Jonasson, från gruppen Ja till förtätning i Hammarbyhöjden och Björkhagen

Om Centerpartiet i Stockholms stad

Presstelefon 076-1229412