Karin Ernlund, distriktsordförande för Centerpartiet i Stockholms stad.

Centerpartiet i Stockholm släpper valfilm om att rädda parker

Idag presenterar Centerpartiet i Stockholm sin valfilm inför valet till kommunfullmäktige den 11 september.
– Kombinationen av storstadens puls och naturens ro är det som gör Stockholm fantastiskt. Att Stockholm får fortsätta vara just grönt är ett av våra främsta vallöften när väljarna går till valurnorna, säger Karin Ernlund, distriktsordförande för Centerpartiet i Stockholms stad.

I Stockholm går Centerpartiet till val på följande profilfrågor; ett grönt och levande Stockholm, jobb och företagande, jämställdhet och kampen mot främlingsfientlighet och högerpopulism.

Särskilt fokus under valrörelsen kommer ligga på att bevara Stockholms parker och grönområden när staden växer.

– Centerpartiet i Stockholm tar strid för klimatet och miljön. Det är verkliga ödesfrågor, både globalt och lokalt i Stockholm. Lokalt så är frågan om parker och grönområden en av de viktigaste miljö- och klimatfrågorna, Karin Ernlund (C), distriktsordförande.

– Vill man ha en stad som andas, är grön och skön så är Centerpartiet det bästa valet. När partier med olika färg vill bygga bort parkerna – till förmån för fler parkeringsplatser och betong så säger vi nej till det. Under nuvarande mandatperiod har vi räddat Fredhällsparken och Årstaskogen och under nästa mandatperiod så kommer vi ta striden för Stockholms fantastiska grönytor, säger Karin Ernlund.

Filmen är inspelad på olika platser i Stockholm, till exempel Högalidsparken och Rosenlundsgatan, med hjälp av M&C Saatchi och regisserad av Oliver Martin Henriquez.

Se filmen här:

Förfrågningar om valfilmen, kontakta